Menu Zamknij

Laminowanie

Wysokojakościowe laminowanie zwiększa wartość produktów poligraficznych. Edukowanie siebie i klientów nt. korzyści wynikających z laminowania nie tylko zwiększy wartość dodaną w procesie sprzedaż produktu, ale także spowoduje wzrost zapotrzebowania na te produkty. Produkty często (lub brutalnie) używane, jak np. instrukcje serwisowe dla warsztatów samochodowych, trzeba chronić przed zniszczeniem. Laminowanie to najtrwalsze pokrycie podłoża papierowego. jeśli chcesz zapewnić swoim produktom trwałość w najtrudniejszych warunkach, nie ma lepszego sposobu. 

Laminowanie polepsza wygląd produktu. Użycie folii zwiększającej odbijanie światła powoduje, że zadruk zaczyna „wyskakiwać” z tła. Jednak w celu zwiększenia czytelności zaleca się stosowanie laminatów redukujących odblaski. Często używane druki papierowe będą trwalsze i wytrzymają dłużej po zalaminowaniu. Produkty używane w wilgotnym środowisku lub narażone na bezpośrednie działanie wody zawsze trzeba laminować. 

Rodzaje foli do laminowania:
– Czysty (przezroczysty) poliester. Zapewnia wysoki połysk, trwałość i odporność na zadrapania.
– Satynowy poliester. Posiada średni połysk i gwarantuje dobrą reprodukcję barw. 
– Matowy poliester. Materiał o niskim połysku i wysokiej trwałości, zapewnia doskonałą czytelność.
– Laminat nylonowy. Zapobiega wchłanianiu wilgoci powodującej zwijanie arkuszy.
– Folia do tłoczenia i klejenia klejami kostnymi. Można ją stosować do tłoczenia i innych procesów, w których korzysta się z klejów kostnych.
– Polipropylen. Miękka folia o wysokim połysku, który się łatwo składa, ale jest podatna na zadrapania. Mimo niższej ceny nie zaleca się stosowania tego materiału do dwustronnego laminowania, ponieważ nie zapewnia on wystarczającej sztywności. 

Źródło: Binding, Finisching, and Mailing: The Final Word. Procesy introligatorskie i wykończenie współczensnej poligrafii. T.J. Tedesco, D. Clossey, J-M. Hershey.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *